donderdag 14 augustus 2008

Hockey en hoosbuien

Beijing, 10 augustus 2008

Hoi lieve mensen,

Even een zeer kleine up-date. Fijn trouwens dat jullie veel terugmailen. Heerlijk om dat hier te lezen.

Vandaag de eerste wedstrijd zonder kaartje van de Nederlandse dames. Ik had er wel één van het grote stadion dus lekker vroeg die kant op. Misschien kon ik nog wat regelen. Vanaf half vijf brak er een wolkbreuk uit, echt niet normaal. Binnen vijf minuten was ik nat tot op het bot. Ik was ook ff bang voor mijn telefoons. Bij het stadion kreeg je regenjassen. Ik heb er drie verbruikt. Wel heb ik kennelijk wat gebeld en mijn internet stond aan. Ik hoop dat ik niets gedownload heb, anders betaal ik echt zo ongelooflijk veel. 10 euro per MB of zo.

Door de regen deden de poortjes van de security het niet. Dan houdt het hier dus op. Er waren Australiërs die twintig minuten voor het einde van de wedstrijd pas bij de wedstrijd aankwamen.

Ik ben gewoon binnengegaan bij stadion A, maar ik kon naar Stadion B lopen. Daar kon ik staand door het hek naar de inhaalrace van Australië kijken. Het was 4-1 voor Korea en ze wonnen 5-4. Uiteraard was die plek al genoeg, maar dat valt natuurlijk te veel op. Bij alle ingangen van de tribunes stonden ze scherp te controleren. Toen maar aan wat Nederlanders gevraagd of het druk was, maar dat bleek mee te vallen. Groep 1 was niet echt behulpzaam maar bij de tweede, een man en vrouw van eind zestig, schat ik, en twee meiden van midden dertig, had ik meer succes. Hij nam me gewoon mee. Wij liepen voor hem en hij liet de kaartjes zien. Wist die Chinees veel hoeveel mensen en kaartjes er waren.

Een leuke wedstrijd gezien. Na afloop even naar Peter Verzijden geroepen en toen snel naar het hostel om te douchen. Vanavond maar geen HHH. De zwemsters worden toch pas later gehuldigd. Basketbal gekeken en zo naar bed. Mijn spullen liggen nog te drogen.

Groeten Diederik

Geen opmerkingen: